مقاله اصول طراحی برای استفاده از مواد پلیمری در محیط های کریوژن

مقاله اصول طراحی برای استفاده از مواد پلیمری در محیط های کریوژن

تحقیقات زیادی توسط ناسا و دیگر سازمان های دولتی در دهه های ۱۹۶۰ و ۱۹۷۰ صورت گرفته است تا درک بهتری از کارایی مواد پلیمری در محیط های کریوژن (درجه حرارت کمتر از منفی ۱۵۰ درجه سانتیگراد) حاصل شود. بخش عمده این تحقیق به منظور بهبود آببندی، پمپ ها، دریچه ها و یاطاقان مورد استفاده در برنامه های فضایی بود.

استفاده از مواد پلاستیکی (مواد پلیمری) در محیط های کریوژن

امروزه طیف گسترده ای از فناوری های نوظهور وجود دارند که نیاز به دستگاه هایی با قابلیت کار در دمای کریوژن هستند مثل ذخیره سازی و پردازش هیدروژن مایع، سخت افزارهای مورد استفاده در فضاپیما، شتاب دهنده ذرات، خنک کننده های کریوژن ابر رایانه ها، فریزر برای کاربردهای دارویی و علوم زیستی و آهنرباهای ابررسانا.

پلاستیک ها مزایای متعددی برای کاربردهای مختلف در محیط های کریوژن دارند از جمله این ویژگی ها می توان به هدایت حرارتی کم، عایق الکتریکی، عملکرد به عنوان آببند و کاهنده اصطکاک و پوشش سطوح بدون روانکاری خارجی. اشاره کرد.

گفته می شود زمانی که پلاستیک ها تا دمای کریوژن سرد می شوند، رفتارهای منحصر به فردی را نشان می دهند و باید در طول طراحی، برای حفظ عملکرد صحیح دستگاه نهایی،  مد نظر قرار گیرند.

هدف از این مقاله، توصیف رفتار مکانیکی، حرارتی و اصطکاکی و رفتار سایش مواد پلاستیکی در دماهای کریوژن است تا مهندسان در خصوص ملاحظات مهم برای طراحی دستگاه های مد نظر، آگاهی یابند.

دانلود مقاله اصول طراحی برای استفاده از مواد پلیمری در محیط های کریوژن

http://polympart.com/wp-content/uploads/2018/12/DESIGN-CONSIDERATIONS-FOR-THE-USE-OF-PLASTIC-MATERIALS-IN-CRYOGENIC-ENVIRONMENTS.pdf

 


تاریخ

دوشنبه 27 خرداد 1398