دستگاه آزمون اعمال بار استاتیک باربند خودرو ( کنترل کیفیت) Roof load carriers Bar Quasi static Tester

دستگاه آزمون اعمال بار استاتیک باربند خودرو ( کنترل کیفیت) Roof load carriers Bar Quasi static Tester

مطابق استاندارد ISO-11154، آزمون‌هایی برای اطمینان از استحکام حداقلی باربندها جهت داشتن حداقل ایمنی برای خودروهای زیر ۳٫۵ تن تدوین و الزام‌آور گردیده است.

طراحی و تحلیل Test Box (سازه اعمال بار به باربند)

Test box یک از متعلقات دستگاه آزمون اعمال بار استاتیکی باربند خودرو می باشد که وظیفة انتقال بار های کششی در جهت های مختلف (X,Y,Z) به باربند تحت آزمون می باشد.از ویژگی های این سازه نخست داشتن وزنی معین و دیگری ابعادی مشخص مطابق استاندارد ISO-11154  و قابلیت تحمل نیروهای سه بعدی با حداقل کرنش میباشد که همین مشخصه ها طراحی این سازه را با محدویت هایی روبرو می کند.

به همین منظور یکی از مراحل طراحی این تجهیز جدید در تیم طراحی و ساخت مجموعه دانش بنیان آریانام بکار گیری نرم افزار های FEM(Finite Element method) می باشد که بطور کلی در طراحی بهینه از نظر کاهش هزینه های تولید و ساخت کاربرد های گسترده ای دارد. از این رو تحلیل های المان محدود برای کنترل طراحی TestBox انجام و ساخت تجهیز صورت پذیرفت .

 

 

 

تست باربند ، مقاومت باربند، ایمنی بارنبد، کنترل کیفیت باربند، باربند، باربند خودرو، باربند ماشین، تحلیل المان محدود، تحلیل تنش کرنش ، تحلیل استاتیکی، آباکوس،


تاریخ

چهارشنبه 11 مرداد 1402