تولید آسفالت پلیمری SPG

تولید آسفالت پلیمری SPG

یکی از شرکت‌های دانش بنیان، فعالیت خود را از سال ۸۵ در عرصه تولید محصولات مکمل در صنعت قیر و آسفالت و همچنین پیگمنت‌های رنگی (آسفالت‌های رنگی و بتن رنگی) آغاز کرد و در حال حاضر به عنوان اولین تولید کننده و مخترع آسفالت پلیمری SPG شناخته می‌شود. این شرکت توانسته متناسب با شرایط اقلیمی ایران آسفالت‌های مقاوم تولید و به بازارهای جهانی صادر کند.

آسفالت پلیمری SPG

محمد رضا قاسمی، مجری طرح با بیان اینکه افزودن پلیمرهای SPG باعث می‌شود طول عمر آسفالت ۲ برابر شود، افزود: ساخت این آسفالت علاوه بر مزیت طول عمر سبب می‌شود مقاومت آسفالت به فشار وارده از سوی چرخ خودروها بر سطح مقطع آسفالت نیز افزایش یابد.

وی با اشاره به اینکه این شرکت در حال حاضر مشغول تحقیق بر افزایش مقاومت آسفالت در مقابل کشش و برش است، ادامه داد: آسفالت SPG به شکل پلیمری نمونه مشابه خارجی دارد و محصول ساخته شده کاملاً بومی است و قیمت آن نسبت به مشابه خارجی به یک پنجم رسیده است.

قاسمی، تولید آسفالت‌های رنگی را از دیگر محصولات این شرکت دانست و خاطر نشان کرد: در مصارف زیبایی وقتی بخواهند رنگ آسفالت را تغییر دهند، اغلب از رنگ استفاده می‌شود که عمر مفید آن ۶ ماه است. در حالی که آسفالت‌های رنگی تولید شده با عمر مفید چهار ساله جلوی هزینه‌های متولیان این بخش را می‌گیرد. همچنین استفاده از پلیمرهای رنگی داخل آسفالت باعث می‌شود که مقاومت آن هم افزایش پیدا کند.

مجری طرح ادامه داد: در تولید آسفالت‌های رنگی سازندگان دو کشور چین و آلمان رقیب ما هستند که کارخانه آلمانی عمری نزدیک به صد سال دارد. با این حال محصولات تولیدی آنها قیمت بالایی دارد. در صورتی که آسفالت قرمز رنگ ایرانی یک سوم نمونه خارجی ارزان‌تر است.

وی با بیان اینکه در بخش تحقیق و توسعه این شرکت در حال فعالیت برای ساخت دو محصول دیگر هستیم، ابراز امیدواری کرد تا پایان سال جاری به بازار عرضه شود و یادآور شد: محصول اول پودر RS “ذوب کننده برف و یخ” است. این محصول می‌تواند جایگزین نمک پاشی در معابر برفگیر شود. استفاده از نمک برای تسریع در ذوب برف علاوه بر آسیب‌هایی که به بافت آسفالت وارد می‌کند، موجب می‌شود محیط زیست هم در معرض تهدید قرار بگیرد. به خصوص درختچه‌های حاشیه معبر را با خطر مواجه می‌کند. اما محصولی که در حال ساخته شدن است چنین ویژگی را ندارد و بعد از ذوب برف همراه با روان آب‌ها از محیط خارج می‌شود تا به پسماندهای شهری برسد.

قاسمی محصول دوم را تولید کاهش دهنده مقاومت الکتریکی زمین دانست و اظهار کرد: این ماده در چاه‌های “ارت” ریخته می‌شود. این محصول که کاربرد عمرانی دارد در ساختمان‌های بلند که کنار آن چاه ارت وجود دارد یا اماکن صنعتی به کار می‌رود و باعث می‌شود مقاومت الکتریکی زمین بعد از استفاده کاهش زیادی پیدا کند.


تاریخ
6/9/2019 9:04:45 AM
منبع خبر