معرفی آزمایشگاه پلیمر آریانام - بخش اول

معرفی آزمایشگاه پلیمر آریانام - بخش اول

   آزمایشگاه شرکت دانش بنیان آریانام ضمن جذب کارشناسان خبره و به ‌کارگیری تجهیزات آزمایشگاهی جامع و پیشرفته در جهت ارتقاء کیفیت محصولات پلیمری تولید شده در کشور بر اساس استانداردهای ملی و با استقرار و پیاده‌سازی سیستم مدیریتی و فنی آزمایشگاه‌ها بر اساسISO/IEC 17025 و همچنین با عضویت در شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی توانسته است گامهایی موثر در زمینه‌ی بهبود خدمات آزمایشگاهی در صنعت پلیمر بردارد. همکاری مستمر با شرکت‌های خصوصی و سازمان‌های دولتی اعم از وزارت جهاد کشاورزی،وزارت نفت، سازمان ملی استاندارد ایران،سازمان آب و فاضلاب، شرکت ملی مخابرات، شرکت‌های بازرسی، گمرکات، شهرک های صنعتی، مپنا، قرارگاه خاتم الانبیاء، واحدهای تولیدی محصولات پلیمری، انجمن‌ها و دیگر آزمایشگاه‌های همکار در جهت انجام مقایسات بین آزمایشگاهی، تدوین استانداردهای جدید، رفع نواقص استانداردهای موجود ازجمله برنامه‌هایی است که همواره در دستور کار این واحد آزمایشگاهی قرار گرفته است. تسریع و تسهیل امور و دقت در صدور نتایج آزمون محور اصلی خط مشی آزمایشگاه برای تکریم، جلب رضایت ارباب رجوع و مشتری ‌مداری می باشد.

فعالیت این آزمایشگاه با شماره گواهینامه T/1001 مورد تایید اداره کل استاندارد استان تهران می باشد.

این آزمایشگاه که از4 بخش تشکیل شده است که عبارتند از:

1-آزمایشگاه خواص فیزیکی و مکانیکی(و الکتریکی)

2-آزمایشگاه شناسایی

3-آزمایشگاه فشار

4-آزمایشگاه عملکردی

در هر یک از این آزمایشگاهها آزمونهای مختلفی بر روی مواد اولیه و محصولات پلیمری انجام می گردد که در این گزارش به بررسی برخی از این آزمونها می پردازیم:

1-آزمون های کشش، ازدیاد طول، خمش، فشار، جدایش لایه ای، تعیین اصطحکاک، سوراخ شوندگی و ... که با استفاده از دستگاه تنسایل بر روی نمونه های پلاستیکی، لاستیکی و کامپوزیتی انجام می پذیرد.

در این مجموعه سه دستگاه کشش یونیورسال با ظرفیت های متفاوت 500 تا 5 تن مستقر می باشند که بر روی هر کدام از آنها نیز لود سل های مختلفی برای محدود کردن قدرت اعمال شونده به نمونه و بهبود دقت نتایج آزمون سوار می شوند.

این مجموعه که خود سازنده ی دستگاه کشش یونیورسال می باشد ضمن دریافت گواهی فنی و مهندسی از وزارت صنعت، معدن و تجارت

موفق به اخذ گواهی دانش بنیان از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شده است.

2-تست MFI یا MFR(شاخص جریان مذاب):

هدف از انجام این آزمون اندازه­گیری میزان عبور پلیمرهای مذاب از یک روزنه با ابعاد استاندارد تحت وزنه مشخص می­باشد.

نرخ جریان جرمی مذاب(MFR) یاشاخص جریان جرمی مذاب(MFI) تعیین خاصیتی از جریان مذابپلیمر است که به عنوان خواص رئولوژیکی ماده در حالت مذاب شناخته می شود. مقدار MFR جرم مقدار ماده ای است که طی10 دقیقهتحت فشار مشخص و در دمای مشخص از میان دای با ابعاد مشخص عبور کرده و بیرون می آید.

هرچه مقدار MFR بالاتر باشد، یعنی در طی زمان 10 دقیقه مقدار بیشتری از پلاستیک در دمای آزمون جریان می یابد، یمقاومت به جریان  پلاستیک کم تر است و راحت تر جریان می یابد، مقاومت به جریان یافتن را با مفهومی به نامویسکوزیتهمی شناسیم. درنتیجه هرچه MFR یک پلیمر بالاتر باشد، ویسکوزیته آن پایین تر خواهد بود. 

آزمون MFI طبق استاندارد های IRIRI 6980، ISO 1133-1 و ASTM D1238 قابل انجام می باشد

دستگاه شاخص جریان مذاب نیز از جمله دستگاه ههای قابل ساخت در این مجموعه  می باشد.

معرفی آزمایشگاه پلیمر آریانام – بخش دوم (کلیک کنید)

 

 

 

آزمایشگاه پلیمر ، تست پلیمری ، تست پلیمر ، تجهیزات آزمایشگاه پلیمر ، پلیمر، پلاستیک ، لاستیک ، آزمایشگاه ، تست پلیمرها ، آنالیز پلیمر ، آزمایشگاه تعیین ماهیت ، استاندارد ، آنالیز مواد پلیمری ، آزمایشگاه پلیمری تهران ، آزمایشگاه همکار استاندارد و کنترل کیفیت آنالیز های پلیمری


تاریخ

چهارشنبه 22 تیر 1401