تکنولوژی جدید BASF در تولید افزودنی های فیلم های گلخانه ای

تکنولوژی جدید BASF در تولید افزودنی های فیلم های گلخانه ای

تنوع افزودنی های فیلم های پلیمری امکان فرآیند سریعتر، دستیابی به ضخامت نازکتر، خواص سطحی مناسب و استحکام بالای آن ها را تضمین می کند. در چنین بازار پرتقاضا و رقابتی تولید فیلم های پلیمری، تولیدکنندگان افزودنی ها و مستربچ ها فرصت بیشتری برای شنیدن صدای مشتری خود جهت ارائه تنوع بالایی از محصولات خواهند داشت. از تولید فیلم های گلخانه ای تا فیلم های بسته بندی با محافظت بالا، افزودنی های جدید و اصلاح یافته نقش مهمی را در افزایش بازدهی تولید و عملکرد این محصولات داشته و از آنجایی که اغلب فیلم ها اجزای تشکیل دهنده بسته بندی های یک بار مصرف و دورریختنی بوده بیشتر برای بهبود فرآیندپذیری مواد بازیافتی مورد استفاده قرار می گیرند.

فیلم های گلخانه ای به شدت به مواد افزودنی از جمله ضد مه و تثبیت کننده ها برای رسیدن به خواص عملکردی بهینه فیلم وابسته هستند. این مواد باعث ایجاد شرایط نوری مناسب برای گیاهان شده و در عین حال استقامت فیلم را در محیط های سخت آب و هوایی و شیمیایی که فیلم در آن قرار دارد، بالا نگه می دارند. مواد افزودنی که محافظت از فیلم ها در برابر تخریب ناشی از نور ماورا بنفش را انجام می دهند، شامل جاذب های نور ماورا بنفش (UVA) و تثبیت کننده های نور آمین (HALS) هستند.

در نوامبر سال 2020، شرکت BASF ساخت پلنت جدید تکنولوژی تولید پایدارکننده های نوری و حرارتی تکنولوژی NOR را برای فیلم های کشاورزی در مارکونی در ایتالیا به اتمام رساند. این مرکز جدید از فن آوری هایی مانند تعمیر و نگهداری از راه دور و عیب یابی دقیق استفاده کرده و برای بهره وری مناسب از انرژی طراحی شده است.

در جریان اجلاس مجازی فیلم کشاورزی AMI در اکتبر سال 2020، مدیران BASF توضیح دادند که فیلم های گلخانه ای برای مقاومت در برابر تخریب در هنگام تماس با سموم دفع آفات باید از ثبات شیمیایی بالایی برخوردار باشند. در آزمایشات میدانی، این شرکت با بررسی مقاومت در برابر گوگرد که معمولاً در محصولات کشاورزی شیمیایی یافت می شود به این نتیجه دست یافت که مستربچ های اختصاصی اشعه ماورا بنفش عملکرد معادل یا بهتر از مستربچ های NOR یا نیکل و مستربچ های پایدارکننده نور ماورابنفش بر پایه HALS دارند.

نسل چهارم این مستربچ ها با نام تجاری MAXITHEN® HP7AA1220UV که آمیزه ای از افزودنی های آنتی UV و HALS بوده بیشتر برای کشت گیاهان زینتی که در تولید آن ها از آفت کش های فراوان استفاده می شود کاربرد داشته و حتی تحت تابش شدید نور خورشید نیز مقاوم است. فیلم گلخانه حاوی این مستربچ دارای طول عمر بالای 3 سال بوده و مقاومت شیمیایی خوبی به مواد شیمیایی کشاورزی دارد.

در حوزه فیلم و بسته بندی، آزمایشگاه آریانام آمادگی خود را جهت انجام آزمون های مربوط به فیلم های پوششی گلخانه ای مطابق با استاندارد ملی 1-21558 اعلام می دارد.


تاریخ

شنبه 18 اردیبهشت 1400