نقطه عطفی در تولید فوم های پلی اتیلن بدون آزودیکربن آمید (ADCA)

شرکت بوریالیس (Borealis) خبر از راه اندازی گرید تجاری HE1355، پلی اتیلن با چگالی بالا (HDPE) عاری از آزو دیکربن آمید (ADCA) داد.

این اولین فوم شیمیایی  بدون ADCA در جهان است که برای تولید کابل های ارتباطی از راه دور در نظر گرفته شده است. استفاده از HE1355 به تولید کنندگان کابل اجازه می دهد تا کلیه مسائل ناشی محدودیت های حضور ADCA را در ضمیمه XIV اتحادیه اروپا از REACH دور بزنند. ترکیب شیمیایی ADCA در اصل به عنوان عامل فوم زا در تولید پلاستیک های متخلخل استفاده می شود. در حال حاضر، توسط آژانس مواد شیمیایی اروپا به عنوان ماده ای با نگرانی بسیار بالا (SVHC) طبقه بندی شده است. با این حال ، اخیراً توصیه شده است تا در ضمیمه XIV از REACH ، به اصطلاح "لیست مجوزها" افزوده شود.

HE1355 عاری از ADCA و سایر SVHC های دیگر، از لحاظ عملکرد فنی در مقایسه با سایر HDPE های گرید فوم که هم اکنون در بازار وجود دارد، مطابقت می کند.

ساختار بهینه سلول HE1355 باعث می شود آن را برای کابردهای فوم عایق یا فوم مخصوص عایق پوسته­ی کابل های انتقال اطلاعات و کابل های تک رشته ای تلفن با انبساط معمولی بین 35٪ -40٪ بسیار مناسب سازد.

این ترکیب جدید با موفقیت در یک سری آزمایشات انجام شده توسط مشتریان قبل از ارائه جهانی آن در سال 2019 مورد آزمون قرار گرفت. رئیس دپارتمان بازاریابی و انرژی شرکت Borealis، گفت: "در خلال توسعه گریدHE1355 ، Borealis فراتر از انتظار عمل کرده است تا به مشتریان ما یک راه حل ابتکاری ارائه دهد تا امکان انتقال یکپارچه از گرید های موجود در بازار را به گریدهای جدید و بهبود یافته نشان می دهد.

ازین رو آزمایشگاه آریانام مفتخر است با فراهم آوردن تجهیزات کنترل کیفی کالاهای مورد استفاده در صنعت برق و الکترونیک ازقبیل لوله های برقی، روکش کابل های فشار قوی و... خدمات ارزنده ای به مشتریان خود در این حوزه ارائه دهد.

منبع: https://www.eppm.com/materials/borealis-delivers-a-more-sustainable-adca-free-solution/

گردآورنده: میلاد کربلایی


تاریخ

چهارشنبه 21 اسفند 1398