برگزاری دوره آموزشی مجازی آنالیز و شناسایی پلیمرها

برگزاری دوره آموزشی مجازی آنالیز و شناسایی پلیمرها

   پس از امضای تفاهم نامه همکاری آموزشی مابین شرکت مهندسی آریانام و انجمن علوم و مهندسی پلیمر و بحث و گفتگو پیرامون گسترش همکاری های آموزشی، دوره آموزشی "آنالیز و شناسایی پلیمرها" با مشارکت آریانام و انجمن علوم و مهندسی پلیمر ایران در روز دوشنبه مورخه 10/03/1400 از ساعت 10 الی 16 به صورت مجازی و در بستر نرم افزار skyroom برگزار گردید. تدریس دوره توسط آقای دکتر سهیل زنوزی از شرکت آریانام صورت گرفت. فیلم آموزشی دوره در حین برگزاری آن ضبط گردیده و به همراه فایل های آموزشی پس از اتمام دوره در اختیار شرکت کنندگان قرار گرفت.

مباحث مطرح شده در این دوره عبارتند از:

- چگونگی شناسایی پلیمرها با استفاده از رنگ و بوی حاصل از تماس با شعله

- نحوه شناسایی پلیمرها به کمک رفتار حلالیت در انواع حلال ها

- شناسایی پلیمرها به کمک رفتار حرارتی آنها در آزمون گرماسنجی روبشی تفاضلی (DSC)

- کاربرد و ماهیت آزمون طیف سنجی مادون قرمز تبدیل فوریه (FTIR) در شناسایی پلیمرها

- نقش آنالیز گرما­وزن سنجی (TGA) در پی بردن به ترکیب درصد قطعات پلیمری

- شناسایی پلیمرها با استفاده از آزمون رزونانس مغناطیسی هسته (NMR)

- شناسایی پلیمرها به کمک کروماتوگرافی ژل تراوایی (GPC)

- شناسایی به کمک آزمون های فیزیکی و مکانیکی

در این دوره تعداد 18 متقاضی از بخش های صنعت و دانشگاه شرکت نموده و در نهایت، گواهینامه معتبر شرکت در دوره با امضای هر دو مجموعه آریانام و انجمن علوم و مهندسی پلیمر در اختیار متقاضیان قرار داده شد.

دوره آنالیز و شناسایی پلیمرها تا به امروز چندین مرتبه توسط شرکت مهندسی آریانام برگزار شده است و با توجه به ماهیت آن با استقبال خوبی همراه بوده است. کارشناسان آریانام با بررسی نظرات و پیشنهادات شرکت کنندگان در دوره، تمامی تلاش خود را در جهت رفع مشکلات و افزودن درخواست های متقاضیان به محتوای دوره به منظور بهبود و ارتقای هرچه بیشتر کارایی آن به کار خواهند بست.

آریانام با بیش از یک دهه سابقه آموزش های عمومی و تخصصی در حوزه پلیمر، آمادگی خود را جهت برگزاری انواع دوره های آموزشی در حوزه پلیمرها اعلام می دارد. لطفا دوره آموزشی مورد نظر خود را با ما مطرح کنید. همچنین جهت پیش ثبت نام در دوره های آموزشی با شماره تلفن 66422783 تماس حاصل فرمایید.


تاریخ

یکشنبه 13 تیر 1400