تست فشار هيدرو استاتیک (Hydrostatic Pressure Tester) | آزمون فشار و ترکیدگی لوله

تست فشار هيدرو استاتیک (Hydrostatic Pressure Tester) | آزمون فشار و ترکیدگی لوله

جهت مشاهده‌ی دستگاه تست فشار هيدرو استاتیک (Hydrostatic Pressure Tester) ، خرید و یا کسب اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

تست فشار هيدرو استاتيک لوله ها و اتصالات يکي از با اهمیت ترین تست هاي محصولات مي باشد و از ملزومات استانداردهای ملی 14427، 9119، 9118 و... می باشد. براي انجام اين آزمون، آزمونه ها مطابق با استانداردهای مربوط تهيه مي شوند. سپس در محفظه ی کنترلی دمایی که توسط آب پر می­شود، قرار مي گيرند .در نهایت نمونه های درون محفظه توسط دستگاه فشار هيدرو استاتيک تحت فشار مشخص قرار می گیرند . روش انجام اين آزمون مطابق با استاندارهاي ISIRI 12181و ... مي باشد.

بطور کلی وقتی پلیمرها تحت تنش مکانیکی قرار می گیرند وابسته به ساختار ملکولی و شرایط استفاده، دو نوع رفتار از خود نشان می دهند ( رفتار چقرمه و رفتار شکننده ) . نوع رفتار لوله های پلی اتیلن متاثر است از:

الف) نوع پلی اتیلن مورد استفاده .

ب) عوامل موثر فرایندی شامل طرح هندسی اجزای فرایند مانند ماردون، دای، ...

ج ) شرایط فرایند تولید مانند سرعت تولید، دمای مذاب، نحوه و سرعت خنک کاری و سرعت کشش.

بنابراین نتایج این آزمون می تواند به عنوان یک معیار مهم و ارزشمند از جهت کنترل کیفی مواد اولیه، مناسب بودن طراحی و شرایط فرایندی مورد استفاده قرار داد.

آزمون فشار ترکیدگی یک نوع آزمون کنترل کیفی و بازرسی است که به منظور تعیین نوع رفتار لوله های پلی اتیلن گازرسانی انجام می شود. با انجام این آزمون نوع رفتار نمونه هنگامی که در کوتاه مدت تحت فشار هیدرواستاتیک بالا قرار می گیرد مشخص می شود و در صورتی نتیجه آزمون قابل قبول است که رفتار از نوع چقرمه ( ترجیحاً نوک قناری ) باشد.

برخی از مزایای این رفتار به شرح ذیل می باشد:

-       رفتار  چقرمه محصول نشان از زیاد بودن استحکام محصول دارد.

-        در صورت افزایش ناگهانی فشار در خط لوله، تمام لوله دچار آسیب نشده و منطقه محدودی آسیب می بیند.

-         نواحی نقص به وسیله بازرسی چشمی قابل شناسایی می باشد.

آزمون فشار هیدرواستاتیکی جهت بررسی کیفیت لوله و استاندارد بودن محصول و مواد اولیه مورد استفاده در تهیه لوله ها به کار می رود. با افزایش دما در این آزمون می توان دو هدف را دنبال کرد: یکی مقاومت لوله در دراز مدت را می توان ارزیابی نمود ( مطابق اصل انطباق دما – زمان، جهت بررسی خواص ماده در بلند مدت، می توان دما را افزایش داده و در کوتاه مدت خواص را اندازه گرفت، عکس این مطلب نیز صادق است ) و دیگری ارزیابی مقاومت لوله در برابر فشار داخلی در دماهای بالا.

شرکت آریانام با دو دهه تجربه در ساخت و طراحی تجهیزات آزمون های محصولات پلیمری، پیشرفته ترین دستگاه های آزمون فشار هیدرواستاتیک را با قیمت مناسب طراحی نموده و در اختیار مشتریان قرار می دهد.

 تست فشار - تست فشار پلیمرها – تست فشار هیدرواستاتیک - تست ترکیدگی شیلنگ - تجهیزات پلیمری


تاریخ

یکشنبه 15 فروردین 1400