مهندسی پلیمر چگونه در پیشرفت تکنولوژی اینترنت اشیا موثر است؟

مهندسی پلیمر چگونه در پیشرفت تکنولوژی اینترنت اشیا موثر است؟

انرژی، ستون فقرات اینترنت اشیا را تشکیل می‌دهد.

اشیا معمولی نظیر تلفن‌ هوشمند نیاز به تامین انرژی کافی دارند و توسعه تکنولوژی‌های فعلی، در این زمینه کافی نیست و ظرفیت تولید انرژی و توان پردازشی موجود، برای پاسخ‌گویی به نیازهای آینده در آن‌ها بسیار پایین است. درحالی‌که ما روی فناوری‌ها و مکانیزم‌های ارتباطی اینترنت اشیا متمرکز شده‌ایم، نباید از این موضوع غافل شویم که انرژی، ستون فقرات اینترنت اشیا را تشکیل می‌دهد. توسعه منابع ذخیره‌ساز انرژی، به شیوه‌ای مؤثر و فشرده مانند باتری‌ها، سلول‌های سوختی، باتری‌های چاپی یا پلیمریو همچنین طراحی و ساخت دستگاه‌های مولد انرژی که توانایی انتقال، مهار یا برداشت انرژی را با استفاده از روش‌های تبدیل انرژی داشته باشند، عاملی کلیدی و مهم در گسترش سیستم‌های هوشمند بی‌سیم مستقل به شمار می‌رود.

دومین عامل موثر در گسترش اینترنت اشیا، سیستم های پردازشی یا همان تراشه ها هستند که البته در این زمینه وضعیت بهتر است. ساخت بستر های الکترونیکی مانند پردازنده ها و قطعات نیمه هادی با استفاده از مواد امروزی مانند سیلیکون، چندان کارآمد نخواهند بود و با محدودیت‌های مختلفی مانند گرما، قیمت نهایی و محدودیت در کوچک سازی و ... روبرو است.

با توجه به تحقیقات و دستاوردهایی که در شرکت‌های بزرگ صورت گرفته به نظر می‌رسد در آینده‌ای نه‌چندان دور، باید با ترانزیستورهای سیلیکونی خداحافظی کنیم. همین موضوع باعث خواهد شد تا در آینده شاهد ترانزیستورهای نانوکربنی باشیم. برای آنکه بتوانیم اتصالی مابین تراشه تعبیه‌شده روی یک مدار یکپارچه و یک آنتن به وجود آوریم، باید به‌جای مونتاژ مستقیم قطعات از Inlays RFID به‌منظور تولید تگ‌هایی با شکل‌ها و اندازه‌های مختلف استفاده کنیم.جفت‌سازی القایی یا خازنی آنتن‌های نوار مانند با طراحی خاص، از اتصال گالوانیک جلوگیری می‌کنند. همین موضوع باعث افزایش سطحی از اطمینان شده و پردازش سریع‌تر محصولات را امکان‌پذیر می‌سازد. این کار در جهت یکپارچه‌سازی فیزیکی ساختار RFID و نوع شی که باید مورد شناسایی قرار گیرد انجام می‌شود. به‌گونه‌ای که به شی‌ء مذکور این توانایی را می‌دهد تا ازنظر فیزیکی همانند یک آنتن عمل کند.

از این رو علم پلیمر می توانید با گسترش و بهینه سازی تولید باتری ها و استفاده از تکنولوژی های جایگزین در ساخت پردازنده ها تاثیر بسیار مهمی در فرگیر شدن اینترنت اشیا داشته باشد.

گردآورنده: منصور مروسی


تاریخ

دوشنبه 26 خرداد 1399