تولید بومی رزین‌های پلی استر غیر اشباع

تولید بومی رزین‌های پلی استر غیر اشباع

مرجع پلیمر در بازار ایران: حمیدرضا موحد، مدیرعامل شرکت صنایع شیمیایی تولید کننده این ماده درباره تولید این محصول دانش بنیان گفت: تولید رزین های پلی استر غیراشباع از حدود ۴۰ سال پیش در دنیا شروع شده بود و فناوری تولید آن در کشور وجود نداشت اما با توجه به نیاز موجود در کشور، ما توانستیم با تکیه بر دانش متخصصان داخلی و روش مهندسی معکوس این فناوری را در کشور تولید کنیم.

رفع نیاز صنایع کامپوزیتی

وی در ادامه درباره کاربرد این محصولات دانش بنیان گفت: با تولید این رزین ها نیاز صنایع کامپوزیتی رفع شده و محصولات با کیفیت نمونه‌های خارجی در دسترس متقاضیان داخلی قرار می‌گیرد.

موحد با اشاره به این موضوع که این شرکت دانش بنیان از سال ۸۲ فعالیت خود را آغاز کرده است، گفت: محصولات این شرکت دانش بنیان انواع رزین های صنعت با استفاده از ماشین آلات تولیدی، تجهیزات آزمایشگاهی و جدیدترین فرمولاسیون‌های روز دنیا موفق به تولید انبوه و یکنواخت انواع رزین های پلی استر غیر اشباع شده است.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان درباره صادرات محصولات این شرکت گفت: تولیدات این شرکت دانش بنیان زمینه کاهش وابستگی کشور به واردات رزین های موردنیاز در صنعت فایبرگلاس را فراهم کرده و موفق به صادرات گسترده محصولات خود به کشورهای منطقه از جمله ارمنستان و مسقط شده است.

موحد همچنین به ایجاد این شرکت در یک منطقه محروم اشاره کرد و گفت: تولیدات این شرکت دانش بنیان در صورت تولید انبوه صرفه ارزی بسیاری خواهد داشت زیرا از واردات نمونه خارجی این محصولات جلوگیری می‌کند.

وی همچنین به فعالیت‌های این شرکت در جهت تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه اشاره کرد و گفت: در راستای تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه ما تفاهم نامه‌ای را با دانشگاه آزاد اسلامی واحد مجتمع یادگار امام شهر ری منعقد کرده‌ایم.

بنا بر اعلام روابط عمومی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مدیرعامل این شرکت دانش بنیان همچنین گفت: ما در قالب تسهیلات از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تسهیلاتی را دریافت کرده‌ایم اما با توجه به مشکلات واردات مواد اولیه و انتقال ارز نیازمند حمایت بیشتری هستیم.


تاریخ
3/19/2019 9:34:28 AM
منبع خبر