مخلوط پلیمری جدید برای مبارزه با آلودگی گرد و غبار

مخلوط پلیمری جدید برای مبارزه با آلودگی گرد و غبار

پلیمر زیست سازگار اختراع شده در آزمایشگاه های مهندسی دانشگاه آریزونا، می تواند راه‌کاری برای کنترل گرد و غبار در محیط های خشک، معادن، کارگاه های ساختمانی و تونل های مترو باشد.

آلودگی هوا ناشی از گرد و غبار در هوای خشک یک مشکل رایج و این نوع آب و هوا بوده و از سلامت تنفسی تا سلامت ماشین آلات را تحت تاثیر قرار می دهد.

برای کنترل گرد و غبار در مناطقی مانند معادن و کارگاه‌های ساختمانی، عموما از اسپری آب استفاده می شود. اگر چه این روش میزان گرد و غبار را کاهش مدهد، اما نیاز به تکرار در زمان های کوتاه دارد، که در آب و هوای خشکی مانند آریزونا و کمبود آب، می تواند مشکل آفرین باشد.

ترکیب پلیمر سازگار با محیط زیستی که می تواند با آب مخلوط شده و با  استفاده از تجهیزات موجود، بکار گرفته شود، گزینه جدیدی در کنترل گرد و غبار را فراهم می کند.

پلیمر جدید – ترکیبی است که همراه آب بر روی زمین  اسپری می شود و می تواند گرد و غبار را بیش از دو ماه حتی در معرض هوای باز بیابان، کنترل کند.

این پلیمر زیست تخریب پذیر برای انسان بی خطر بوده و بر اساس بررسی انجام شده، کاملا” برای استفاده در تاسیسات معدن،  مناسب می باشد (می توان آن را در هر محیطی که نیاز به کنترل گرد و غبار باشد، بکار گرفت).

یکی دیگر از ویژگی های جذاب این پلیمر، امکان بکارگیری آن با استفاده از فن آوری ها و ماشین آلات  موجود، می باشد و می توان آن را با آب مخلوط کرده و با استفاده از تانکرهای خمل آب و تکنیک های اسپری آن، مورد استفاده قرار داد.

New Polymer Blend Fights Dust Pollution

 

 


تاریخ
7/1/2019 8:04:03 AM
منبع خبر